Kurumsal / Kamu Hizmet Standartları
T.C. ESKİŞEHİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ SU VE KANALİZASYON İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ABONE İŞLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI HİZMET STANDARTLARI TABLOSU |
|||
---|---|---|---|
S.NO | HİZMETİN ADI | BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER | HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 | İNŞAAT ABONELİĞİ | 1-Abonelik Başvuru Formu (ESKİ'den temin edilir.) 2-Tapu sureti 3-Yapı ruhsatı aslı ile birlikte sureti / süresi 5 yılı geçmemiş 4-Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı) *Noterden vekaletname (Vekalet var ise) -Şirket ise ayrıca; İmza sirküsü, Yetki belgesi, Kaşe |
Keşfi yapıldıktan sonra, (keşif olumlu ise) 15 Dakika |
2 | İLK KONUT-İŞYERİ ABONELİĞİ |
1-Abonelik Başvuru Formu (ESKİ'den temin edilir.) 2-Yapı kullanma izin belgesi aslı veya onaylı sureti 3-Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı) 4-Zorunlu deprem sigorta poliçesi (DASK), (6305 sayılı Afet Sigortaları Kanunu Kapsamındaki Binalardan) 5-İşyerleri için İşyeri Açma Ruhsatı ve Vergi Levhası 6-Geçici aboneliklerde Büyükşehir Belediyesi adres tespit yazısı 7-EKS Kartı 8-Tapu veya kiracı ise kira kontratı *Noterden vekaletname (Vekalet var ise) -Şirket ise ayrıca; İmza sirküsü, Yetki belgesi, Kaşe GEÇİCİ ABONELİKTE İSTENEN EVRAKLAR (31/12/2021 YILI VE ÖNCESİ) GEÇİCİ ABONELİKTE İSTENEN EVRAKLAR (31/12/2021 ? 01/07/2022 TARİHLERİ ARASI) Meskenlerde Kullanılacak ise; İşyeri Olarak Kullanılacak ise; |
Keşfi yapıldıktan sonra, (keşif olumlu ise) 15 Dakika |
3 | RESMİ DAİRE ABONELİĞİ |
1- Abonelik Başvuru Formu (ESKİ'den temin edilir.) 2- Yapı kullanma izin belgesi / Yapı ruhsatı aslı veya onaylı sureti 3- Gerekirse adres tespit yazısı 4- Sözleşmeyi imzalayacak personelin yetkilendirme yazısı, 5- İlgili kurumun talep yazısı 6- Yetkilendirilen kişinin kimlik aslı (T.C. kimlik numaralı) |
Keşfi yapıldıktan sonra 15 Dakika |
4 | ATIKSU ABONELİĞİ | Abonelik Başvuru Formu (ESKİ'den temin edilir.) 26.04.2007 tarihinden itibaren; Meskenlerde kullanılacak ise; İşyeri olarak kullanılacak ise; |
Keşfi yapıldıktan sonra, (keşif olumlu ise) 15 Dakika |
5 | JET GROUT (ZEMİN İYİLEŞTİRME) İŞLEMLERİ | 1-Belediyesinden Zemin İyileştirme Yazısı 2-Tapu Fotokopisi 3-Şahıs ise Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı), 4-Yetki Belgesi 5-İşyerleri için Vergi Levhası -Şirket ise ayrıca; İmza sirküsü, Yetki belgesi, *Noterden vekaletname (Vekalet var ise) |
8 Dakika |
6 | ABONELİK AÇMA (ABONELİK DEVRİ) |
ABONE OLACAK KİŞİ TAPU SAHİBİ İSE ABONE OLACAK KİŞİ TAPU SAHİBİNİN 1. DERECE YAKINIYSA (EŞ, ANNE, BABA, ÇOCUK) ABONE OLACAK KİŞİNİN TAPUSU HİSSELİ TAPU İSE TAPU SAHİBİ VEFAT ETTİ İSE ABONE OLACAK KİŞİ KİRACI İSE KÖY ABONELİĞİ İÇİN TAPU SAHİPLERİNDEN İSTENEN EVRAKLAR KÖY ABONELİĞİ İÇİN KİRACILARDAN İSTENEN EVRAKLAR İŞYERİ İÇİN KİRACILARDAN İSTENEN EVRAKLAR İŞYERİ İÇİN TAPU SAHİBİNDEN İSTENEN EVRAKLAR ENGELLİ ABONELİKLERİNDE GAZİ, ŞEHİT DUL VE YETİM ABONELİKLERİNDE |
8 Dakika |
7 | MEVCUT ABONELİĞİN KAPATILMASI |
1-Elektronik Kartlı Sayaç Abonelikleri (EKS) 2-Mekanik Sayaç Abonelikleri |
8 Dakika |
8 | YENİ KART YAPIMI | Abone kimliği görülerek işlem yapılır. | 3 Dakika |
9 | ÇALINTI SAYAÇLARIN YERİNE SAYAÇ TAKILMASI TALEBİ | 1-Başvuru dilekçesi 2-Kolluk kuvvetleri tutanağı |
Keşif yapıldıktan sonra 1 Gün |
10 | FATURAYA İTİRAZDA BULUNMA | 1-Başvuru dilekçesi 2-Kimlik aslı (T.C. kimlik numaralı), -Şirket ise, İmza sirküsü, Yetki belgesi, |
5 Dakika |
11 | FATURA İTİRAZ TALEBİNİN SONUÇLANDIRILMASI | - | Hatalı tahakkuk tespitinde 1 Gün |
12 | SAYACIN ŞİKAYETLİ MUAYENEYE ALINMASI VESONUÇLANDIRILMASI | 1-Başvuru dilekçesi | Sayaç teknik muayeneye alınacaksa 20 Gün |
13 | ABONE İSTEĞİ ÜZERİNE FATURA OLUŞTURMA (MEKANİK ABONELİKLERDE) | 1-Abone numarası, fotoğraflı sayaç üzeri son endeks | 3 Dakika |
14 | KAÇAK / USULSÜZ SU KULLANIM İHBARINDA BULUNMA / OLAYA MÜDAHALE ETME | Dilekçeyle, Telefonla, Faksla, E-mail ile, Alo185 nolu su arıza telefonuna, Kayıp Kaçak Önleme Şube Müdürlüğüne bildirim. | 1 Gün |
15 | KAÇAK / USULSÜZ SU CEZA TUTANAKLARINA YAPILAN İTİRAZLAR | 1-Başvuru dilekçesi, 2-İtiraz gerekçesine ilişkin bilgi ve belgeler |
7 Gün |
16 | ABONELİK TESİSİNİN TAMAMEN İPTAL EDİLMESİ VE YIKIM ONAY İŞLEMLERİ | Mülk sahibinin veya yetkilisinin başvurusuna istinaden sayaç ilgili servis tarafından sökülür, kontrolü yapıldıktan sonra borç yok ise tesis iptal edilir. İlgili Belediyesinden alınan ilişik kesme formu onaylanır. YIKIM İÇİN GEREKEN EVRAKLAR |
20 Dakika |
17 | PROJE KONTROL İŞLEMLERİ | ALTYAPI PROJE EVRAK LİSTESİ 1-Kanalizasyon Durum Dilekçesi (Altyapı Servisinden Alınacak) 2-Taahhütname (Altyapı Servisinden Alınacak) 3-Tapu Fotokopisi 4-Numarataj Belgesi Fotokopisi 5-Mimari Çap Fotokopisi 6-Mimari Proje 7-NCZ Formatında Mimari CD 8-İlişik Kesme Belgesi 9-Vekil ise Vekaletname Fotokopisi 10-Şirket ise Yetki Belgesi, İmza Sirküsü Fotokopisi 11-Çoklu Bloklarda 3 adet PDF Formatında Sıhhi Tesisat CD |
15 Dakika |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri : Abone İşleri Dairesi Başkanlığı İsim : Uğur MEMİŞOĞLU-Özkan MUTLU Unvan : Şube Müdürü Adres : Kurtuluş Mah. Tarlaiçi Sok. No:11 Yunusemre Halk Çarşısı Üst Kat Telefon : 0222 220 41 90 |
İkinci Müracaat Yeri : Abone İşleri Dairesi Başkanlığı İsim : Elvan KIDAN Unvan : Abone İşleri Dairesi Başkanı Adres : Kurtuluş Mah. Tarlaiçi Sok. No:11 Yunusemre Halk Çarşısı Üst Kat Telefon : 0222 220 41 90 |