Kurumsal / Kamu Hizmet Standartları

T.C.
ESKİŞEHİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
SU VE KANALİZASYON İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ABONE İŞLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
S.NO HİZMETİN ADI BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ)
1 İNŞAAT ABONELİĞİ 1-Abonelik Başvuru Formu (ESKİ'den temin edilir.)
2-Tapu sureti
3-Yapı ruhsatı aslı ile birlikte sureti / süresi 5 yılı geçmemiş
4-Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı)
*Noterden vekaletname (Vekalet var ise)
-Şirket ise ayrıca; İmza sirküsü, Yetki belgesi, Kaşe
Keşfi yapıldıktan sonra, (keşif olumlu ise) 15 Dakika
2 İLK KONUT-İŞYERİ ABONELİĞİ 1-Abonelik Başvuru Formu (ESKİ'den temin edilir.)
2-Yapı kullanma izin belgesi aslı veya onaylı sureti
3-Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı)
4-Zorunlu deprem sigorta poliçesi (DASK), (6305 sayılı Afet Sigortaları Kanunu Kapsamındaki Binalardan)
5-İşyerleri için İşyeri Açma Ruhsatı ve Vergi Levhası
6-Geçici aboneliklerde Büyükşehir Belediyesi adres tespit yazısı
7-EKS Kartı
8-Tapu veya kiracı ise kira kontratı
*Noterden vekaletname (Vekalet var ise)
-Şirket ise ayrıca; İmza sirküsü, Yetki belgesi, Kaşe

GEÇİCİ ABONELİKTE İSTENEN EVRAKLAR (31/12/2021 YILI VE ÖNCESİ)
1. Tapu Fotokopisi veya Yapı Ruhsatı
2. Bağlı Olduğu Belediyeden Emlak Beyanı Aslı ve Fotokopisi
3. Tapu Sahibi ve Kimlik Fotokopisi
4. Büyükşehir Belediyesi?nden Alınan Numarataj Belgesi

GEÇİCİ ABONELİKTE İSTENEN EVRAKLAR (31/12/2021 ? 01/07/2022 TARİHLERİ ARASI)
3194 sayılı İmar Kanunu Geçici 11. Maddesi
1. Tapu Fotokopisi veya Yapı Ruhsatı
2. Yapı Denetim Fenni Mesul Uygunluk Raporu
3. Tapu Sahibi ve Kimlik Fotokopisi
4. Büyükşehir Belediyesi numarataj belgesi

Meskenlerde Kullanılacak ise;
1. Apartman Yönetim Karar Defteri
2. Yönetici ve Kimliği
3. Eğer varsa Apartman Kaşesi
4. Yapı Kullanma İzin Belgesi Aslı

İşyeri Olarak Kullanılacak ise;
1. İşyeri Açma Ruhsatı
2. Vergi Levhası
3. Şahıs Adına ise Kendisi ve Kimliği
4. Şirket Adına ise İmza Sirküsü, Yetki Belgesi ve Kimliği
5. Yapı Kullanma İzin Belgesi Aslı
6. Vergi Levhası

Keşfi yapıldıktan sonra, (keşif olumlu ise) 15 Dakika
3 RESMİ DAİRE ABONELİĞİ 1- Abonelik Başvuru Formu (ESKİ'den temin edilir.)
2- Yapı kullanma izin belgesi / Yapı ruhsatı aslı veya onaylı sureti
3- Gerekirse adres tespit yazısı
4- Sözleşmeyi imzalayacak personelin yetkilendirme yazısı,
5- İlgili kurumun talep yazısı
6- Yetkilendirilen kişinin kimlik aslı (T.C. kimlik numaralı)
Keşfi yapıldıktan sonra 15 Dakika
4 ATIKSU ABONELİĞİ Abonelik Başvuru Formu (ESKİ'den temin edilir.)

26.04.2007 tarihinden itibaren;
1. DSİ'den alınan kuyu ruhsatı
2. Sağlık İl Müdürlüğünden suyun kullanılabilirliğine dair rapor
3. Sanayi türü işletmeler için deşarj izin belgesi

Meskenlerde kullanılacak ise;
1. Apartman yönetim karar defteri
2. Yönetici ve kimliği
3. Eğer varsa apartman kaşesi
4. Yapı Kullanma izin Belgesi aslı

İşyeri olarak kullanılacak ise;
1. İşyeri açma ruhsatı
2. Vergi levhası
3. Şahıs adına ise kendisi ve kimliği
4. Şirket adına ise imza sirküsü, yetki belgesi ve kimliği
5. Yapı Kullanma izin Belgesi aslı
*Deşarj izin belgesi (Sanayi türü işletmeler için)(İşyeri abonesi için Atıksu Dairesi Başkanlığı Deşarj İzin belgesi)

Keşfi yapıldıktan sonra, (keşif olumlu ise) 15 Dakika
5 JET GROUT (ZEMİN İYİLEŞTİRME) İŞLEMLERİ 1-Belediyesinden Zemin İyileştirme Yazısı
2-Tapu Fotokopisi
3-Şahıs ise Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı),
4-Yetki Belgesi
5-İşyerleri için Vergi Levhası
-Şirket ise ayrıca; İmza sirküsü, Yetki belgesi,
*Noterden vekaletname (Vekalet var ise)
8 Dakika
6 ABONELİK AÇMA (ABONELİK DEVRİ)

ABONE OLACAK KİŞİ TAPU SAHİBİ İSE
1.Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı)
2.Zorunlu Deprem Sigortası (DASK)
3.Tapu Fotokopisi

ABONE OLACAK KİŞİ TAPU SAHİBİNİN 1. DERECE YAKINIYSA (EŞ, ANNE, BABA, ÇOCUK)
1.Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı)
2.Zorunlu Deprem Sigortası (DASK)
3.Tapu Fotokopisi
4.İkametgah Belgesi

ABONE OLACAK KİŞİNİN TAPUSU HİSSELİ TAPU İSE
1.Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı)
2.Zorunlu Deprem Sigortası (DASK)
3.Tapu Fotokopisi
4.Abone Olacak Kişi Dışındaki Hissedarlara Onay için İmzalatılacak Maktu Dilekçe (ESKİ'den temin edilir.)

TAPU SAHİBİ VEFAT ETTİ İSE
1.Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı)
2.Zorunlu Deprem Sigortası (DASK)
3.Tapu Fotokopisi
4.Veraset İlamı
5.İkametgah Belgesi
6.Abone Olacak Kişi Dışındaki Verasetçilere Onay için İmzalatılacak Maktu Dilekçe (ESKİ'den temin edilir.)

ABONE OLACAK KİŞİ KİRACI İSE
1.Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı)
2.Zorunlu Deprem Sigortası (DASK)
3.Kira Sözleşmesi Fotokopisi
4.İkametgah Belgesi

KÖY ABONELİĞİ İÇİN TAPU SAHİPLERİNDEN İSTENEN EVRAKLAR
1.Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı)
2.Tapu Fotokopisi
3.Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) (Köy Konut Tarifesi Dışında Kalanlar için)

KÖY ABONELİĞİ İÇİN KİRACILARDAN İSTENEN EVRAKLAR
1.Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı)
2.Kira Sözleşmesi aslı ile sureti
3.Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) (Köy Konut Tarifesi Dışında Kalanlar için)
4.İkametgah Belgesi

İŞYERİ İÇİN KİRACILARDAN İSTENEN EVRAKLAR
1.Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı)
2.İşyerinin Üzerinde Konut Var ise Zorunlu Deprem Sigortası(DASK)
3.Kira Sözleşmesi Fotokopisi
4.Açma Ruhsatı veya Vergi Levhası Fotokopisi
5.Şirket Adına Abone Olacaksa ? İmza Sirküsü ve Kaşe

İŞYERİ İÇİN TAPU SAHİBİNDEN İSTENEN EVRAKLAR
1.Kimlik aslı ile birlikte sureti (T.C. kimlik numaralı)
2.İşyerinin Üzerinde Konut Var ise Zorunlu Deprem Sigortası(DASK)
3.Tapu Fotokopisi
4.Açma Ruhsatı veya Vergi Levhası Fotokopisi
5.Şirket Adına Abone Olacaksa ? İmza Sirküsü ve Kaşe

ENGELLİ ABONELİKLERİNDE
1.Engelli şahsa ait engelli belgesi (yada kimlik) (Engel oranı %40 ve üzeri)
2.Kimlik
3.Adres Beyanı
4.Eğer şahıs daha önceden aynı adreste normal aboneliğe sahip ise sadece engelliliğini gösteren belge veya kimlik
5.DASK (Zorunlu deprem sigortası)

GAZİ, ŞEHİT DUL VE YETİM ABONELİKLERİNDE
1.Durumlarına ilişkin resmi belge
2.Kimlik
3.Adres beyanı
4.DASK (Zorunlu deprem sigortası)

8 Dakika
7 MEVCUT ABONELİĞİN KAPATILMASI

1-Elektronik Kartlı Sayaç Abonelikleri (EKS)
?Abonenin kendisi kartını sayacına okutarak aynı gün kartla birlikte, Abone İşleri Dairesi Başkanlığı Abone Servisine kimliği ile müracaat ederek kapama işlemi yapılır, Sayaçta teknik bir sorun yok ise;
Abone, kapatacağı sayacın içerisinde kalan su miktarını gerialmak istemez ise abonelik hemen kapatılır ve işlem tamamlanır.
?Sayacında kredi var ise; sayaca takmak üzere iade kartı düzenlenerek aboneye verilir. Abone iade kartını sayaca okutup idaremize geldikten sonra iade kartındaki kredi bedeli aboneye iade edilir, abonelik kapatılır ve işlem tamamlanır.

2-Mekanik Sayaç Abonelikleri
?Abonenin kendisinin 3 gün önce, Abone İşleri Dairesi Başkanlığı Abone Servisine kimlik fotokopisi ile başvurarak kapatma dilekçesi doldurması gereklidir. 3 gün içinde ekiplerimiz tarafından su kesilip, sayaç üzerindekison işar alınır. Bu işlemden sonra abone servise gelerek kapatma işlemini tamamlar ve depozitosunu alabilir.Başvurular e-devlet üzerinden de yapılabilir.

8 Dakika
8 YENİ KART YAPIMI Abone kimliği görülerek işlem yapılır. 3 Dakika
9 ÇALINTI SAYAÇLARIN YERİNE SAYAÇ TAKILMASI TALEBİ 1-Başvuru dilekçesi
2-Kolluk kuvvetleri tutanağı
Keşif yapıldıktan sonra 1 Gün
10 FATURAYA İTİRAZDA BULUNMA 1-Başvuru dilekçesi
2-Kimlik aslı (T.C. kimlik numaralı),
-Şirket ise, İmza sirküsü, Yetki belgesi,
5 Dakika
11 FATURA İTİRAZ TALEBİNİN SONUÇLANDIRILMASI - Hatalı tahakkuk tespitinde 1 Gün
12 SAYACIN ŞİKAYETLİ MUAYENEYE ALINMASI VESONUÇLANDIRILMASI 1-Başvuru dilekçesi Sayaç teknik muayeneye alınacaksa 20 Gün
13 ABONE İSTEĞİ ÜZERİNE FATURA OLUŞTURMA (MEKANİK ABONELİKLERDE) 1-Abone numarası, fotoğraflı sayaç üzeri son endeks 3 Dakika
14 KAÇAK / USULSÜZ SU KULLANIM İHBARINDA BULUNMA / OLAYA MÜDAHALE ETME Dilekçeyle, Telefonla, Faksla, E-mail ile, Alo185 nolu su arıza telefonuna, Kayıp Kaçak Önleme Şube Müdürlüğüne bildirim. 1 Gün
15 KAÇAK / USULSÜZ SU CEZA TUTANAKLARINA YAPILAN İTİRAZLAR 1-Başvuru dilekçesi,
2-İtiraz gerekçesine ilişkin bilgi ve belgeler
7 Gün
16 ABONELİK TESİSİNİN TAMAMEN İPTAL EDİLMESİ VE YIKIM ONAY İŞLEMLERİ Mülk sahibinin veya yetkilisinin başvurusuna istinaden sayaç ilgili servis tarafından sökülür, kontrolü yapıldıktan sonra borç yok ise tesis iptal edilir. İlgili Belediyesinden alınan ilişik kesme formu onaylanır.

YIKIM İÇİN GEREKEN EVRAKLAR
1-Taşınmazın bağlı olduğu belediyeden almış olduğu yıkım evrakları ile idaremize başvurulması (yıkım evraklarının tam doldurulmuş ve imzalı olması)
2-Tapu aslı veya fotokopisi
3-Taşınmazın boşaltılmış durumda olması gerekmektedir.

20 Dakika
17 PROJE KONTROL İŞLEMLERİ ALTYAPI PROJE EVRAK LİSTESİ
1-Kanalizasyon Durum Dilekçesi (Altyapı Servisinden Alınacak)
2-Taahhütname (Altyapı Servisinden Alınacak)
3-Tapu Fotokopisi
4-Numarataj Belgesi Fotokopisi
5-Mimari Çap Fotokopisi
6-Mimari Proje
7-NCZ Formatında Mimari CD
8-İlişik Kesme Belgesi
9-Vekil ise Vekaletname Fotokopisi
10-Şirket ise Yetki Belgesi, İmza Sirküsü Fotokopisi
11-Çoklu Bloklarda 3 adet PDF Formatında Sıhhi Tesisat CD
15 Dakika

Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.

İlk Müracaat Yeri : Abone İşleri Dairesi Başkanlığı
İsim : Uğur MEMİŞOĞLU-Özkan MUTLU
Unvan : Şube Müdürü
Adres : Kurtuluş Mah. Tarlaiçi Sok. No:11
Yunusemre Halk Çarşısı Üst Kat
Telefon : 0222 220 41 90
İkinci Müracaat Yeri : Abone İşleri Dairesi Başkanlığı
İsim : Elvan KIDAN
Unvan : Abone İşleri Dairesi Başkanı Adres : Kurtuluş Mah. Tarlaiçi Sok. No:11
Yunusemre Halk Çarşısı Üst Kat
Telefon : 0222 220 41 90