İNTERAKTİF İŞLEMLER / ALO 185
Arıza şikayetleri için başvuru nasıl yapılır?
- Abone arızayı, ALO 185 no'lu telefona bildirir. Şehir dışından aramak istediğiniz zaman 0222 alan kodu ile 1851851 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.
- Arızanın türüne göre iş emri oluşturulup ilgili Daire Başkanlığına intikal ettirilir.
- Arıza ekipleri, arızanın önem ve bildirim sırasına göre en kısa zamanda arızaya müdahale eder.
Her türlü arıza durumunda istenen bilgiler nelerdir?
- Arızanın bildirildiği mahalle, sokak, kapı no, telefon no vs. gibi bilgiler tam olarak verilmelidir.
- Yapılan arızanın bedeli, arızayı bildiren şahsa değil, arızanın ait olduğu abone adına düzenlenir.
İçme Suyu (Şebeke suyu) arızalarında ne yapılır?
- İçme suyu (Şebeke suyu) hattındaki arıza tipi belirlenip arıza tamiratı yapılır.
- İçme suyu (Şebeke suyu) hattındaki arıza; aboneye ait ise, yapılan arıza ile ilgili işçilik ve kullanılan malzeme için evrak düzenlenerek, imza karşılığı aboneye teslim edilir. Abone evrağı 7 gün içinde ESKİ Genel Müdürlüğü, Abone İşleri Dairesi Başkanlığı’na öder.
Kanalizasyon şebekesi arızası veya tıkanıklığı için ne yapılır?
- Ana kanal ve kontrol bacalarında arıza var ise tamiratı yapılır.
- Arıza Parsel bacası ile ana kanal arasında ise tamiri yapılır ve yapılan işçilik ve kullanılan malzeme için düzenlenen evrak abonelere imza karşılığı teslim edilir. Abone evrağı 7 gün içinde ESKİ Genel Müdürlüğü, Abone İşleri Dairesi Başkanlığı’na öder.
- Evsel bağlantılarda (bina ile parsel bacası arası) arıza var ise abone arızayı kendisi yaptırır.
- Parsel bağlantısı ile evsel bağlantı arasında arıza var ise abone bağlı bulunduğu belediyeden kazı ruhsatı alır.
Fosseptik çukurunu boşaltmak içine yapılır?
- Abone, ESKİ Genel Müdürlüğü, Abone İşleri Dairesi Başkanlığı Atık Su servisi veznelerine giderek, vidanjör ücretini öder.
- Vidanjör ekibi bildirilen adrese gider ve çekim işlemi yapılır.
- Vidanjör ekipleri bildirilen adrese gider ve gerekli çekimi yapar, evrağı düzenler, imza karşılığı aboneye teslim eder. Abone evrağı 7 gün içinde ESKİ Genel Müdürlüğü, Abone İşleri Dairesi Başkanlığı'na öder.
Su- Yağmur suyu ve Kanalizasyon baskınlarında ne yapılır?
- Kanal açma aracı, vidanjör, moto-pomp ve dalgıç motorlar bildirilen adrese sevk edilir ve gerekli çalışma yapılır. Bu çalışmalar için ücret alınmaz.
- Acil durumlarda verilen numaralara ulaşılamadığında, 110 no'lu Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü'ne bildirmelidir.